Kopiec Wandy
Nowa Huta Polska Zielony Kraków

Między kominami kombinatu a blokami najmłodszej krakowskiej dzielnicy – Nowej Huty odnaleźć można ślady obecności człowieka na tych terenach z o wiele wcześniejszych czasów. Kopiec Wandy, bo to o nim dziś będzie mowa, skrywa wiele tajemnic. Kopiec Wandy i jego legendy Czy jest to miejsce pochówku legendarnej córki Kraka, Wandy, która to nie chciała poślubić …

Rezerwat Skołczanka
Okolice Krakowa Polska Zielony Kraków

Czy Wy też szukacie alternatywy dla zatłoczonych w ostatnim czasie pobliskich terenów spacerowych? W okolicy Krakowa, odkąd zaczęła się pandemia, oblężenie przeżywają Dolinki Podkrakowskie czy Puszcza Niepołomicka. Dlatego też na nasz ostatni niedzielny spacer ruszyliśmy do Lasu Tynieckiego, a dokładnie celem naszej wycieczki był rezerwat Skołczanka. – Do puszczy, do puszczy! – A może pojedziemy …

roztoczańskie kamieniołomy. Kamieniołom w Józefowie

Roztoczańskie kamieniołomy. Kamieniołom w Józefowie oraz w Nowinach

Jedną z atrakcji Roztocza są nieczynne kamieniołomy. Stare wyrobiska tworzą malowniczy krajobraz, który świetnie nadaje się na przyjemny spacer. Roztoczańskie kamieniołomy, które odwiedziliśmy podczas wakacyjnej wyprawy w 2021 roku, były ciekawą odmianą dla naszych małych podróżników. Różnorodność wycieczek to u nas jeden ze sposobów, by dzieci chętnie ruszały na kolejne. Wręcz dopytują się kiedy pojedziemy na …

Las w Goszczy
Okolice Krakowa Polska

Od kiedy zapanowała pandemia w lasach, górach i na szlakach zrobiło się tłoczno. Powiedziałabym nawet, że bardzo tłoczno. Z jednej strony to dobrze, że ludzie coraz bardziej zaczęli doceniać czas spędzony na łonie natury, z drugiej jednak coraz trudniej znaleźć spokojne miejsce. Dla nas jest też to dodatkowa motywacja, żeby szukać nowych, ciekawych lokalizacji na …

roztocze wschodnie

Roztocze Wschodnie

Roztocze Wschodnie to kraina, która bardzo nam się spodobała podczas tegorocznej wakacyjnej wyprawy. Kraina pięknych lasów, malowniczych pól, bocianów i licznych wijących się potoków. Miejsce, gdzie znaleźliśmy najcudowniejsze pole namiotowe, na jakim dane było nam się kiedykolwiek zatrzymać. Zasiedzieliśmy się na nim aż ponad tydzień, a po krótkiej kilkudniowej przerwie postanowiliśmy jednak wrócić. Roztocze Wschodnie …

Chełmowa Góra
Góry Świętokrzyskie Góry z dzieckiem Polska

Chełmowa Góra z Pokrzywianki

Chełmowa Góra to niepozorne zalesione wzniesienie w Górach Świętokrzyskich, w Paśmie Pokrzywiańskim. Dlaczego warto udać się tam na wycieczkę? Chełmową Górę porasta stary piękny las, a do tego miejsce to skrywa kilka ciekawostek przyrodniczych. Wędrówka w tej okolicy jest też dobrym kierunkiem na poszukiwanie chłodu w upalny letni dzień. Ciekawostki o Chełmowej Górze Las porastający …

Święty Krzyż z Nowej Słupi
Góry Świętokrzyskie Góry z dzieckiem Polska

Święty Krzyż / Łysa Góra – drugi co do wysokości szczyt Gór Świętokrzyskich (594 m n.p.m.) Popularne miejsce wycieczkowe i pielgrzymkowe. Choć można dojechać na samą górę samochodem, bądź komunikacją zbiorową, my wybraliśmy oczywiście wędrówkę, bo tak najbardziej lubimy spędzać czas. Trasa na Święty Krzyż z Nowej Słupi to najpopularniejszy szlak pieszy w tej okolicy. …

Narol

Narol i okolice

Narol to nieduża miejscowość na pograniczu Roztocza Środkowego i Wschodniego. To właśnie te okolice obraliśmy sobie jako naszą bazę wypadową do zwiedzania roztoczańskiego regionu. Lokalizacja o tyle dla nas dobra, że dawała nam możliwość zorganizowania sporo wycieczek w zasięgu maksymalnie godziny drogi samochodem, a najlepiej mniej. Wśród nich kilka na terenie Roztocza Wschodniego i między …

Długi Goraj bunkry

Długi Goraj, Krągły Goraj i bunkry Linii Mołotowa

W dzisiejszym wpisie zapraszamy na mniej znane Roztocze, ale to nie oznacza, że mniej ciekawe. Za to zdecydowanie mniej tu turystów – my spotkaliśmy przez cały dzień tylko jedną rodzinkę. Postanowiliśmy zdobyć Długi Goraj (391,5 m n.p.m.), czyli najwyższy szczyt polskiego Roztocza oraz Krągły Goraj (389 m n.p.m.) – najwyższe wzniesienie województwa lubelskiego. Ponadto podczas …